I don't wanna be saved

Idag var jag hos Ida en stund efter skolan, satt och pratade i hennes kök tills min mamma kom och hämtade mig. Sitter nu och lyssnar på Calvin Harris, imorgon ska jag och victoria testa vår halloween sminkning. På fredag ska vi klä ut oss i skolan, man måste inte men jag ska göra det.

Middle of nowhere

Hade väckning halv 9 idag eftersom jag skulle till kyrkan, ska ju konfirmeras nästa år. Gick hem därifrån och det var sjukt kallt kan jag säga, kommer nog inte klara av vintern. Imorgon har jag ett historia prov, tänker faktiskt skita totalt i det. Så är det bara.

Lördag

Så här såg det ut förra söndagen när jag var ute med Ida och fotade, nu är marken och allt täckt av snö. Alltså visst är snö jättefint ibland men ändå..jag var inte förberedd. 

Onsdag

Hade prov idag och det gick inte så himla bra tror jag..har även prov på fredag så borde plugga men är för trött faktiskt. 
 

Taget ur en skräckhistoria

Idag var jag och dansade, har föreställning snart så gick igenom lite nytt av ena koreografin. Pratade även en kort stund i telefon med abdallah (finns inget bättre än att höra hans röst ok). Imorgon blir det att plugga ca hela dagen..

All I want is you

Jahapp. Så va det sista dagen på lovet då, det suger ganska mycket. Vill inte alls tillbaka till skolan. Finns dock en bra sak med att det är måndag och det är att jag ska dansa, annars suger måndag. Förlåt, är jätte negativ idag.

Hangover

Var hos victoria idag, vi tatuerade oss och kollade på hangover 2. Skypade med en väldigt snygg abdallah och ska snart skypa med sofieee.

No fear

Bildlöst inlägg.

Sitter på golvet lutad mot mitt klädskåp och lyssnar på frank. Åt nyss frukost och ska snart klä på mig. Har förresten blivit lite galen i gif's..och svartvita bilder.
 

Spinning my world

Har umgåtts med victoria hela dagen och haft kul. Åt tortilla och är ännu så sjukt mätt att jag knappt kan andas.
Sitter på golvet och skypar med victoria haha, det är roligt.

Godmorgon

Sitter i köket för tillfället och har nyss ätit frukost. Victoria kommer hit nångång efter 11 så ska snart börja fixa mig osv. Är ensam hemma med Nellie så måste hålla lite koll på den yrbollen också, hon har blivit så stor nu tycker jag.

Glasögon

Var och hämtade mina glasögon idag, detta är ena paret. Fick två stycken bågar. Sen fick jag även nya skor, hittade as fina boots inne på skopunkten, dom liknar dr martens men orkar inte spara ihop till dr martens och dessa är sjukt snygga. Dom är svarta med lackyta, kan ta bild imorgon.

Höstlooov + ny design.

Äntligen har jag höstlov, känns härligt. Gjorde även en ny header + ändrade utseende på fonter osv. 

I skolan

Sitter just nu i skolan och har biologi, woooop får höstlov om en timme. Fedt nice faktiskt. Hejdooooo blog ya later. 
Ska kolla tumblr en stund nu lalalal

Höstlov imorgon

Tummen upp för höstlov imorgon!
(Förlåt I look like shit men bjuder på den)
 
Woop imorgon får jag höstlov, slutar redan klockan 1 pga jobbat in i hemkunskapen. Har prov också och det suger för förstår absolut ingenting, men har faktiskt varit så duktig i skolan så tycker inte världen går under om jag får dåligt i detta.
 

Dansat

Testade en lite annorlunda redigering på två självporträtt jag tog i helgen, är inte alls nöjd men ibland vill jag testa något nytt.
 
Idag var det dans, jätte roligt som vanligt och nästa år ska jag börja dansa två gånger i veckan. Skulle ju köpa hårfärg men hade inte pengar så det räckte eftersom jag också skulle betala bussen så jag slapp hem, så därför får det vänta tills på torsdag.

Surrounded by strangers

Idag ska jag plugga lite till kemiprov eftersom jag inte hinner imorgon då jag ska och dansa. Ska även köpa blå hårfärg. Igår var jag och beställde två glasögon så ska hämta dom på torsdag/fredag. 

Åbo med Ida igår

Igår var jag in till Åbo med Ida och såg Step Up Revolution. Alltså asdfghjkl bästa filmen jag sett. 
Fick även med mig kjolen på bilden för 5€ från H&M. Ida köpte en likadan. Tycker den är jätte söt. 
Gårdagen var jätte rolig och filmen var bäst. Nu ska jag ta och mysa ner mig i onepiecen och läsa lite ur en bok.
 

Damaged on the inside

Min favorit tröja på bild, den är så himla stor och gosig. Älskar den.
 
Imorgon är det fredag, äntligen, har längtat. Ska åka in till åbo med Ida och se på Step up revolutioooon och sedan ska vi shoppa efter det, för min del blir det inte nån shopping egentligen, ska bra kolla på hårfärger. Kanske köper om jag hittar någon bra färg, funderar på blå.

Do you like breathing?

Här får ni en jätte snygg bild på mig när jag flyger som mamma tog på lördagen.
 
Idag ska jag plugga till engelska provet som är imorgon, känns som om jag inte kan någonting alls. Imorgon är det torsdag redan, vilket betyder att det snart är fredag. wiie.

Tumblah

Idag hängde jag med Vicko och Elin efter skolan en timme ungefär, sedan när jag cyklade hem började det ösregna så myste ner mig i min onepiece. Sitter nu och nördar på tumblaah.

Kreativ söndag

Två bilder från igår när vi var i skogen.
 
Har varit ganska kreativ idag, först gick jag ut och fotade, sedan pluggade jag en stund och för en stund sedan gjorde jag ett eget skal till mobilen, eller alltså hade ett helsvart men målade på det. Kan visa bild sen när det har torkat. 
Nu sitter jag och pluggar igen, har matematik prov imorgon.

Grattis mamma

Idag fyller min fina mamma år så vi var i skogen först och sedan simmade vi. Har nyss bakat en raspberry cheesecake som står i kylskåpet och väntar. Tog förresten några bilder i skogen så äntligen lite nya bilder till bloggen.

Fredag

Åt för en stund sedan middag, mamma hade gjort nån grönsakssoppa. 
 
Så var det fredag igen då, har prov på måndag och måste plugga ganska mycket för förstår verkligen ingenting. Och imorgon fyller mamma år så då ska vi fira henne.

Ögonläkaren

Var hos ögonläkaren idag, han kollade vilken styrka jag behöver på glasögonen osv. Sedan satte han i någon vätska i ögonen så fick vänta där en kvart före han kunde börja kolla, det är sjukt äckligt för mina pupiller är så stora just nu att man knappt ser min egen ögonfärg, och jag ser jätte suddigt. Ser knappt vad jag skriver. 
Fick veta att jag behöver glasögon men att jag inte måste använda dom hela tiden vilket är bra.

Skribamöte

 
Har tyvärr inga bilder att visa så får bli dom senaste från min instagram. 
 
Idag var jag på första skribamötet eftersom jag ska konfirmeras iår. Efter det stog jag en stund och pratade med Elin och pratade sedan i telefon med Abdallah. Imorgon efter skolan ska jag till ögonläkaren för att kolla synen och sånt. Är lite nervös inför det faktiskt, får hoppas jag slipper glasögon bara. Passar inte alls i glasögon tycker jag. 
Sen ska jag försöka passa på att gå ut och fota.
 
EDIT: NÄSTA ÅR MENADE JAG JU HAHAH. Jag konfirmeras alltså först nästa år.

Tisdag

Hade finskaprov idag, det gick mycket bättre än förväntat känns det som. Nu börjar proven igen, har två prov nästa vecka. Känner mig redan skoltrött men det är tur att höstlovet snart är här så man får ta en liten paus från skolan.